okejdå... nya skor jatack!

Mina fötter är alldeles instängda av mina £11 skor från primark. Fyfan, sularna har sjunkit ihop så jag har fått blåsor mellan tårna och under tårna. Jag kan knappt röra mig.. uhh! Kan lönen komma snart så jag får  inhandla lite nytt!

Kom precis hem till vad som skulle vara veckans stora utgång för mig men självklart var det ju meningen att jag skulle vara hemma för sisådär 8 timmar sen. Självklart så är min sista lördag på länge förstöd eftersom någon jävla drule som skulle jobba blev dumpad och "kände sig lite ledsen för att jobba" så jag fick ta hans kvällsskift. dock ledde det till att jag lyckades förhandla mig till att få tisdagen ledig. Men det är inte som om att tisdagen kommer leda till något fantastiskt roligt utan det blir en hjärnröntgen på ett nytt sjukhus som jag måste leta mig till. Dock kommer det bli ganska skönt att få reda på hur min hjärna ser ut inuti nu efter ungefär 3 månader, men det är bittert att jag måste använda min lediga dag till det.

Jag kom iallafall upp till runt 50 timmar den här veckan på Polpo och nästa vecka blir det lika mycket om inte ännu värre. Fast jag ska inte klaga, till skillnad från The Diner så får jag ju tider nu vilket betyder att jag komer få en ganska godkänd lön nästa fredag. Det blir ett par nyårsskor som sagt för £70 och en nyårskavaj som ännu inte är funnen.  Jag väntar med att köpa alldeles nya kläder tills mamma kommer i Januari och ska ta mig på en extrem shoppingrunda.

Det har varit lite sega gäster de senaste dagarna och jag hoppas att det kommer bli bättre nästa vecka.


Nu känner jag att rökningen kallar samt det lilla ägget jag kokade i morse som jag inte hann äta ropar på mig. Nu blir det ett avsnitt av älskade Golden Girls (ja, Pantertanter nivet!) och sedan några kapitel i den 7:e TrueBlood boken. Det är galet spännande och jag hoppas att bok nummer 8 inte är ett avslut!

Godnatt folket och jag ringer sverige nästa vecka när jag fyllt på min mobil och fått nya sverigeminuter!

kärlek och Polpofotsvett!


 ***






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0